Основни въпроси на това място ще бъдат тези, с които обикновено се занимава правната теория на съвременно държавно право - понякога също т.нар. "религиозно-неутрално" право.
Включително и в съвременните общества важи принципът, че политиката е пресечна точка на правото (като система от обществени правила) и възгледите относно вярата и религията.
Правната теория има особено сериозна връзка към въпросите на правото и религията. Не само от семантична или граматическа гледна точка. Правната теория е част от правото, затова тя е наречена теория на правото. А теорията е имала, има и ще продължи да има сериозна връзка с теологията, не само поради гръцкия еквивалент на Бог в началото на двете понятия. Думата теория [θεωρία] всъщност буквално означава Богосъзерцание.
Правната теория се занимава с различни въпроси. Тези на които тук ще се спираме понякога могат да бъдат изразени чрез математически уравнения.
Например:
¶+§=?
Колко прави параграф плюс параграф?
¶+§=?
Колко прави параграф плюс параграф?
Или:
¶.§≈§²
Вярно ли е, че параграф по параграф е приблизително равно на параграф на квадрат?
¶.§≈§²
Вярно ли е, че параграф по параграф е приблизително равно на параграф на квадрат?
Методът на подобно представяне на правната теория, особено на теорията, отнасяща се до правото и религията е неконвенционален, но за сметка на това дава възможност за по-добро вникване в проблематиката на взаимоотношенията между държавно-правна система и религия и религиозни общности в нея.
... Следва